Ännu en audition

Gammal bild, men det är ungefär såhär trött jag känner mig just nu, haha.
Så, nu var man äntligen klar med dagens sökning till musikteatern på Ölands folkhögskola. Fick gå in till juryn som tredje person och framföra min valda låt. Körde A New England av Billy Bragg, grym låt! Det hade kunnat gå bättre, men det gick ändå helt okej.
Efter det fick jag vänta i några timmar innan jag fick framföra min monolog, ett utdrag ur Waiting for the parade. Vet inte riktigt hur det gick faktiskt. Jag kunde texten utan problem, men har ingen aning om vad juryn tyckte. Kul var det i alla fall.
Och sen kom det fruktade dansprovet. Dansen är ju den del av auditionproven jag har svårast för, men det gick faktiskt över förväntan bra! Visst hängde jag inte med alltid, men mina jazzdanslektioner har verkligen gett resultat! Chasséerna hade jag inga problem med alls och koreografin funkade helt okej.
 
En bra dag, ska bli spännande att få höra juryns dom!
 

Kommentera här: