Reed


Åh, vad jag älskar manuell fokus! Tänk att Nikon Junior (min förra kamera) inte hade den här funktionen! Jag har verkligen missat något. Bilderna blir ju tusen gånger snyggare när man själv kan styra fokusen. Dock tycker jag ibland att det är lite svårt att se exakt var fokusen befinner sig, som när jag fotograferade rådjuren till exempel. I sådana situationer kanske man ska använda sig av autofokus bara för att vara på den säkra sidan.

Och vilken underbar dag det är! Jag är ledig idag och har legat ute i bikini på vår altan i flera timmar och solat. Det är säkert 25 plusgrader där i solen när det är lä! Så jag har fått mig en tidig bränna, vi är ju knappt ens i mitten av mars, haha. Nu ska jag träna lite och baka lite grann tror jag, och bjuda min fina klass på fikat imorgon.
 
Ha en fin dag och njut av solen!
 
 

Kommentera här: