Ljudteknik


Det finns så himla mycket skoj att lära sig inom musiken! Att vara ljudtekniker till exempel. När vi ska iväg på turnén ska jag och Sebbe vara ljudtekniker till Arikkita, det andra klassbandet. Som ni ser så har vi ruskigt många rattar, knappar och reglage att hålla reda på! Detta är för övrigt ett PA-system där man kan reglera alla instruments och mikrofoners ljud och volym, det är alltså detta som styr hur bandet låter utåt från scenen.
 
Jag var väldigt skeptisk till den här uppgiften eftersom jag inte gillar att ha stort ansvar, men hittills har det fungerat bra och vi har delat upp de olika reglagen mellan oss, så jag sköter sångarnas ljudvolymer, medhör och effekter medan Sebbe sköter reglagen som går till instrumenten.
 
Samtidigt som jag sitter med detta skulle jag gärna fotografera lite när Arikkita spelar, så det blir till att hålla koll på många saker samtidigt, haha. Men sånt gillar jag, många bollar i luften ska det vara!
Ha det gött, vänner!
 
 

Kommentera här: