Khaleesi

Före
 Efter

I förrgår fick jag för mig att testa på en ny typ av fotografering, nämligen look-alike-fotografering. Jag har fått höra några gånger att jag är lite lik Daenerys Targaryen, även känd som "khaleesi", från Game of Thrones. Så jag har varit sugen på att försöka efterlikna henne så mycket som möjligt och sedan ta bilder av det. Sagt och gjort!
 
Jag övade faktiskt lite grann på att forma munnen som hennes, vi har inte riktigt samma ansiktsdrag, men jag gjorde mitt bästa. Håret satte jag upp som hon brukar ha det, med fyra flätor runt huvudet och sedan resten utsläppt. Sminket snålade jag lite på utan lade bara en bas och gjorde ögonbrynen mörkare. Sen var det dags att fotografera!
 
Ute på balkongen hängde jag upp en svart filt som back drop och tog ett helt gäng bilder så jag hade mycket att välja emellan. Efter det var det dags för det roligaste, redigeringen!
Jag började med de vanliga subtila ändringarna såsom ljus, kontrast, skärpa, saturation och liknande. Sedan ändrade jag lite på hårfärgen (klurigt) och ögonen så klart. Khaleesi har lite grönare ögon än jag, men det var lätt att fixa. Som avslutning lade jag på ett filter som verkligen lyfte bilden väldigt mycket. Blev väldigt nöjd med resultatet! Har fått höra mycket positivt om bilden, känns jättekul!
 
 

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Vad du har börjat gå banans med redigeringen den senaste tiden på fb-uppdateringar då, men det blir fint, fortsätt så! :)

Svar: Jaså tycker du det? Jag tycker jag gör som jag brukar :) Tack!
Lisa Karlsson

Kommentera här: