Slottskonsert


God kväll i alla stugor! Idag har det varit konsert på slottet och jag spelade en låt med bandet. Tanken var att jag skulle varit med och sjungit fem låtar, men jag börjar känna mig lite förkyld så jag lät bli och fotograferade konserten istället. Men jag spelade som sagt med bandet vilket var jätteskoj. Mitt under låten lossnade axelbandet från min bas, så jag fick snabbt sätta mig på golvet med basen i knät och fortsätta spela, haha. Kul när något oväntat händer och att man får improvisera lite.
 
Konserten hölls tillsammans med Högalids folkhögskola och huvudakten var Sanna Hogman (första bilden), en mycket talangfull sångerska som vi har fått möjligheten att arbeta med de senaste veckorna. Dessutom var violinisten Geza Polonyi (andra bilden) med och vi sjöng (eller ja, jag skulle ha sjungit, men lät bli pga förkylningen) den ungerska låten Tavaszi Szél Vizet Áraszt med ackompanjemang från Gezas vackra fiol. Det var kul att jobba med Geza igen, vi spelade ihop när jag var 14-15 år och uppträdde tillsammans med Camerata Nordica och Robert Wells.
 
Nu blir det lite glass för halsen! God kväll!
 

Kommentera här: