B/W Självporträtt


Igår var jag väldigt kreativ i mitt fotograferande. Under dagen när jag var och fikade med min kompis Johanna så började jag planera en fotografering att göra när jag kom hem. Sagt (eller snarare tänkt) och gjort!
Det här är nog den självporträttsfotografering som jag lagt ner mest tid på hittills.
 
Först hängde jag upp ett svart lakan på balkongen för att få en fin bakgrund. Efter det hängde jag över badkaret och blötte ner håret så mycket jag kunde utan att få vatten i ansiktet (vilket måste sett jätteroligt ut).
Håret blev blött precis som jag hade hoppats på, dock var mina kläder dyngsura efteråt, haha.
Sista förberedelsen var att lägga sminket vilket är ganska svårt när man har blött hår som gärna vill blöta ner överallt.
 
Men det gick till slut och bilderna blev rätt häftiga. Efter lite arbete i redigeringen så blev jag jättenöjd! Provade att redigera bilderna på tre olika sätt, tycker alla tre blev snygga.
 
Fotografering är kul och trevlig torsdag på er!
 
 

Kommentera här: