Glockenspiel


Idag hängde jag med min musiklärare Thomas till Nybro och hämtade lite saker på Nonnes (en asgrym musikaffär som drivs av min musiklärare från högstadiet), bland annat en gitarrförstärkare och det här fina klangspelet. Eller glockenspiel som det också kan kallas. Eller metallofon för den som föredrar det namnet. Klangspelet fick följa med hem till mig eftersom jag ska spela på det i våra julföreställningar som vi ska ha i början på december. Det ska bli jättekul, men det är kort om tid eftersom vår turné med barnteatern just tagit slut. Så vi har ett par veckor på oss att repa in ett tiotal låtar, men det ska vi nog klara! Nu har jag suttit som ett litet barn och klinkat på klangspelet för fullt, haha.
 
Idag har jag också fixat en julklapp till min fina Oliver så nu har jag bara två kvar innan jag kan släppa tankarna på julklappar.
 
Hur går det för er och era julklappsköp? =)
 
 

Kommentera här: