20 000

Bild nr 20 000!
 
Förkylningen har hållit mig hemma från skolan idag också. Usch och fy! Men förhoppningsvis går det åt rätt håll nu, jag har orkat göra mer än att bara ligga ner idag. Jag gick en kort promenad till apoteket när jag fick syn på hur fin eftermiddagssol det var, så när jag kom hem hämtade jag kameran och gick tillbaka samma håll för att fota lite i skogskanten. Själva ljuset bland grenarna och gräset blev fint, dock är himlen lite för ljus för min smak.
 
Jag märkte när jag lade in bilderna i datorn att kameran har börjat räkna om bilderna, ni vet de heter ju typ "DSCN2543" t. ex. och när jag kollade såg jag att jag är tillbaka på DSCN0001 igen. Det betyder att jag tagit min 20 000:de bild med min Nikon P500 idag, tjoho! Förra gången räkningen började om var i Tanzania mitt under en dag ute på savannen om jag inte minns fel.
 
Nu när jag kollar på kameran ser jag att området runt avtryckaren är helt slitet. Från början var det svartlackat men nu har färgen försvunnit. Det gillar jag! Oftast tycker jag inte om när saker får skavanker och blir slitna, men när det gäller kameror är det ju bara ett tecken på att de har använts mycket :)
 

Kommentarer:

1 Ellen:

skriven

Hej! Jag är med i en tävling på facebook där man kan vinna en kamera. Det är CDON.COM som sammarbetar med Canon och det skulle betyda sjukt mycket för mig om du skulle vilja rösta på mig!
Läs mer och rösta: http://ellennilsson.blo.gg/2013/may/vote-for-me.html
KRAM

Svar: Hoppas du vinner! :)
Lisa Karlsson

2 Tove Kjaerran:

skriven

Så fina bilder!

Svar: Tusen tack! :)
Lisa Karlsson

3 i ♥ p h o t o - Tilda:

skriven

Åh vilka vackra bilder! Älskar ljuset!

Svar: Tack, vad roligt att höra! :)
Lisa Karlsson

Kommentera här: