Resan Till Idre - Del 3

Den här bilden togs ganska tidigt på morgonen när jag var precis nyvaken. Solen var på väg upp och det var cirka 15 minusgrader. Jag fick en otrevlig liten överraskning när jag öppnade mitt linsetui för att sätta i mina kontaktlinser. Det visade sig att linserna hade frusit fast! Men som tur är verkar det som att linsvätska innehåller något som gör att den inte blir helt genomfrusen, för det var lätt att pilla loss linserna sen. På natten fick alla sitta eldvakt en timme var, vilket var ganska trevligt. Vi hade nämligen kamin inne i tältet, annars hade det blivit på tok för kallt. Jag sov faktiskt riktigt gott :)
Den här dagen skulle vi ge oss iväg på en dagslång skidtur. Tanken var att vi skulle sova ännu en natt i tält, men det blev alldeles för kallt på natten så vi bestämde oss för att skida tillbaka till hotellet. Men först skulle vi som sagt ut på skidtur!
Visst ser det kallt ut?! :)
Efter att ha skidat oss upp för en relativt brant uppförsbacke tog jag den här bilden. Det var ganska tungt att ta sig upp, men som tur var fick jag hjälp av en av killarna från Eskiltuna som tog min packning :)
Imorgon kommer sista delen! :)

Kommentera här: