Praktik

Sent inlägg, jag vet. Men jag har haft fullt upp hela dagen. Klockan 9 ringde väckarklockan (efterlängtad sovmorgon) och vid 11 började min praktik. Platsen ser ni på bilden, Kalmar slott :) Jag har i och för sig varit på slottet och praktiserat tidigare, men aldrig vintertid (eller vår, det beror på hur man ser det). Man får ha på sig så himla snygga kläder när man jobbar på slottet som gör att man ser ut som att man kommer från renässanstiden, kul! Idag fick jag stå i butiken och försöka lära mig hur kassan fungerade och jag fick även gå runt en stund och vakta den nya utställningen "Kunglig Vintage". Utställningen består av ett 60-tal klänningar från det svenska kungahuset. Alla klänningarna har burits av antingen en prinsessa eller drottning. Visst låter det häftigt? :)
På eftermiddagen var det dags för slottets årliga påskkärringparad, så jag och två arbetskamrater klädde ut oss till påskkärringar och lekte lekar med alla barnen som kom. De var så söta i sina påskkläder :) Jag kommer troligtvis vara med i en av våra lokala dagstidningar på lördag, skoj!  
Sen efter praktikens slut var det direkt iväg på teaterlektion, så jag kom hem för drygt en timme sedan. Heldag, minsann! Ser fram emot morgondagen :D

Kommentera här: