Favoriter Från 2012

Vinter, 17 januari 2012
Vår, 27 april 2012
Sommar, 20 juni 2012
Höst, 14 oktober 2012
 
Blogginspirationen försvann i takt med att snön började ösa ner från himlen. Det verkar aldrig ta slut. Men jag försöker tänka på vad en vän sa till mig, att det är onödigt att gå runt och klaga på snön, våren kommer inte fortare för det. Och det har han ju helt rätt i, man blir ju bara på dåligt humör av att gå runt och gnälla :) Dagen på slottet var jättetrevlig och rolig förresten!
 
Dagens inlägg får handla om några favoriter från förra året. Jag bestämde mig för att välja ut en favoritbild från varje årstid, och detta är vad jag kom fram till.

Vinter: Bryggorna en bit nedanför huset

Vår: Vägskälet vid Södra Utmarken

Sommar: Ulrik Munthers konsert i Göteborg

Höst: En massa löv på Svinö

Trevlig kväll!

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Haha det fick bara vara varmt 2 dagar så blev det kyligt igen ;). Gillar vårbilden starkt! :)

Svar: Ja, vad säger du, ska vi tvinga fram våren nu? :P Tack Simon! :)
Lisa Karlsson

2 Tomas Jonsson:

skriven

Bra urval Lisa. Bra bilder blir alltid bättre med tiden. Jag gillar konsertbilden. Oftast blir det mer känsla i konsertbilder om man står ute bland publiken. Här hittade du tillfället. Motljusbilden är fin. Ofta är det svårt att få till exponeringen. Förutom att det är en fin plats så är det snyggt med solljuset på vägen. Jag är också svag för reflexer i linsen :)

Svar: Tusen tack Tomas! Angående konsertbilden tog jag väldigt många bilder på bara Ulrik och bandet, men jag håller med dig om att känslan blir mycket mer spännande om man ser en del av publiken :) Motljusbilden är ren tur tror jag. Oftast när jag fotar kör jag på autoinställning eller någon av scene-inställningarna, vet inte vad jag gjorde här. Men jag hade tur när jag lyckades få med lite reflexer i bilden, bra tidpunkt på dagen med behagligt ljus :)
Lisa Karlsson

Kommentera här: