Våga drömma

 
Jag sitter just nu och tittar på dvd-versionen av Håkan Hellströms spelning på Peace & Love 2009, och han sa en så fantastisk sak precis innan han sjöng låten Bara Dårar Rusar In, nämligen det här:
 
"Försök hålla kvar vid drömmen, för att det är precis en sån dröm, även om den inte är realistisk och även om den inte går att uppfylla, som får en att hålla hakan lite högre i tillvaron."
 
Jag tycker att det var så bra sagt eftersom det är väldigt lätt att släppa taget om sina drömmar eftersom man tror att de inte kommer slå in. Och så är det nog i många fall. Men att drömma och fantisera är någon fantastiskt som man aldrig borde sluta göra. Precis som Håkan säger, det får en att vara stolt över sig själv och driva sig själv framåt.
 
Jag har drömmar.
 
Jag drömmer om att få stå på en scen och sjunga inför en stor publik. Jag drömmer om att få dem att skratta med mig, gråta med mig och sjunga med mig. Jag drömmer om att beröra andra på något sätt. Jag drömmer också om att någon gång få vara med i en film. Om att skådespela och dela med mig av gestaltade känslor. Och riktiga känslor också för den delen.
 
Och jag vet att dessa drömmar kommer vara svåra att uppfylla. Jag har märkt det redan nu. Men jag kommer inte ge upp för det, utan jag kommer försöka ändå. Och även om vägen inte slutar där jag vill att den ska sluta, så kommer det att vara en rolig väg att färdas på. Och dessa drömmar gör mig så motiverad och lycklig.
 
Fortsätt drömma!
 
 

Kommentera här: