Mitt 2013 i bilder

Januari -  Årets första solnedgångsfotografering, och kanske även årets bästa. Jag blev väldigt nöjd med många av bilderna. Just nu hade jag snöat in på vertikal-horisontella redigeringar som ni kan se.
 
Februari -  Det var en riktigt fin vinter i början på 2013 och jag cyklade över hela stan och bort till Varvsholmen för att fotografera isen. Riktigt kallt, men det var värt det!
 
Mars - Ojoj, i mars gjorde jag nog en av de häftigaste, värsta och roligaste resorna hittills. Det var då jag och natur- och friluftlivsgruppen på skolan åkte upp till Idre och tältade mitt i vintern. Jag är verkligen ingen vintermänniska, så jag trivdes inte direkt med snö upp till knäna, skidåkning och frystorkad mat som smakade mysko. Men det var ruskigt spännande och sjukt kul att ha gjort det!
 
April - Vintern började ge med sig och jag var ute på min första vårfotografering. Jag frös som sjutton när jag tog den här bilden, men den blev ganska häftig, så ibland får man ta och frysa lite för att få till sin bild.
 
Maj -  Ja, en av de största händelserna i maj måste nog varit när jag klippte av mig håret, haha. Jag har alltid varit "tjejen med det långa håret" på alla skolor jag har gått, och senast jag klippte av håret var jag 8-9 år. Så i ca 9 år sparade jag ut mina längder och klippte av dem när jag var 18. Det blev en ganska stor snackis på skolan, haha eftersom jag alltid har sagt att jag aldrig skulle klippa av det. Men jag trivs i min nya look!
 
Juni - Jag tog studenten! Efter att ha längtat ända sedan jag började gymnasiet så kom dagen och jag hade jättekul! Tycker väldigt mycket om bilden eftersom min brorsas kompis Micke var supersnäll och körde runt sig i sin Amazon, en av mina favoritbilar.
 
Juli - Den 18e juli väntade jag i ca 7 timmar för att få se Håkan Hellström uppträda i Borgholms slottsruin. Det var värt varenda sekund i den extremt varma solen utan chans till skugga. Även om jag fotade med mobilkamera så gillar jag bilden skarpt, det märks hur nära scenen jag stod.
 
Augusti - Simon och jag hade ett gäng fotorundor under året och vi hade väl inte alltid tur med vädret, haha. Antingen blåste det halv orkan eller också, som i det här fallet, var det nästan för soligt för att få några bra bilder. Men den här bilden gillar jag, när vi vandrade omkring vid havet i jakt på fina motiv. 
 
September -  Det här är en av mina absoluta favoritbilder från 2013! Jag älskar den! Solen lyser så himla fint och hela familjen var nere vid havet på norra Öland och grillade i kvällssolen. Härligt!
 
Oktober - En månad då jag fotade väldigt mycket eftersom jag köpte min nya kamera då! Jag var så lycklig över att äntligen lyckas fånga en hackspett på bild, så den får definitivt bli månadens bild.
 
 November -  Jag hade ganska många olika klädstilar det här året och här är en av dem. De randiga jeansen köpte jag in Stockholm och har använt dem jättemycket. Sjömanstemat hängde kvar sedan tidigare och jag köpte mig en sjömanshatt som är flitigt använd den med, för att inte tala om Håkan-t-shirten.
 
December - Och så kom då julmånaden och jag gav mig på att fotografera julgranen, något jag aldrig riktigt lyckats med eftersom bilderna inte blivit särskilt bra. Men Gilbert (den nya kameran) gjorde det igen och jag fick finfina bilder.
 
Sen kunde jag inte låta bli att fylla i svaren på klassiska bloggfrågor, jag har alltid gillat att fylla i såna här saker, haha.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? – Ja absolut! Jag spelade elgitarr, gick på auditions inför utbildningar, lärde mig crawla, körde bil sent på kvällen mitt på Öland med sex andra passagerare (lite läskigt, haha), turnerade m.m

Höll du några av dina nyårslöften? – Kommer inte ihåg dem, men jag hoppas det.

Vad är 2014s löften? – Äta sunt, inte spendera onödigt mycket pengar, träna mer, tatuera mig!

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? – 18 juli, dagen då jag stod nästan längst fram och såg Håkan Hellström spela i Borgholm och 27 juli, dagen då jag var bröllopsfotograf för första gången. Och studentbalen och studenten så klart! Och dagen då jag träffade min klass första gången. Och resan till Italien!

Vad var din största framgång 2013? – Det måste väl vara inom musiken och fotografin skulle jag tro. Har utvecklats mycket inom båda delarna. Och jobbet!

Största misstaget? – Kommer inte på något. Möjligtvis att jag inte skulle haft på mig mitt armband från Toscana på studenten eftersom det gick sönder (buhu!!)

Har du varit sjuk någon gång under året? – Jaa då, många gånger!

Bästa köpet? – Måste vara min nya kamera! Och min fina sjömanshatt. Och Håkan-kläderna!

Vad spenderade du mest pengar på? – Kläder tror jag…

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?- Det kommer aldrig va över för mig”, ”Breezeblocks”, ”Slow dancing in a burning room”, ”What does the fox say?”, min egenskrivna låt m.m

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? – Gladare!

Vad önskar du att du gjort mer? – Fotograferat!

Vad önskar du att du gjort mindre? – Har nog grubblat lite för mycket, ska tänka mer hakuna matata!

Hur tillbringade du julen? – Hemma med familjen.

Blev du kär i år? – Hihi, ja!

Favoritprogram på TV? – ”Ensam mamma söker”, ”Bonde söker fru”, ”Bron” och ”Alla är fotografer

Bästa boken du läste i år? – Nån Harry Potter kanske.

Största musikaliska upptäckten? – Min klass! De är riktigt duktiga!

Något du önskade dig och fick? – I julklapp? Två par CDs.

Något du önskade dig men inte fick? – Presentkort på Cubus.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? – Lade ett pussel tror jag och gick ut på krogen med min kompis Mats på kvällen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? – Det vet man ju aldrig.

Hur skulle du beskriva din stil år 2013? – Haha, väldigt blandad! Olika typer av hattar, söta klänningar, svarta kläder, färgglada strumpor i gubbskor med upprullade byxben, sjömansskjorta, väldigt blandad helt enkelt!

Hur vill du 2014 ska bli? – Roligt, händelserikt och lärorikt!

(Om ni också gör en sammanfattning av ert år, kommentera gärna och länka er blogg, sånt är roligt att läsa om!)

 

GOTT NYTT ÅR ALLA LÄSARE!

 

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Roligt inlägg, det blev många fina bilder under årets gång! =)

Svar: Tack Simon! =) Ja det blev några stycken i alla fall =) Gott nytt år på dig!
Lisa Karlsson

2 Simon G:

skriven

Sv: Detsamma! =)

Kommentera här: