Flyg Lilla Fågel, Flyg

Som jag skrev för några dagar sedan fick jag chansen att fotografera sädesärlor och även lite andra fåglar på Öland. Och tänka sig, de satt kvar tillräckligt länge för att jag skulle hinna få fokus och trycka av! Det är inte ofta det händer, i alla fall inte för mig. De små rackarna är säkert medvetna om att jag vill ta kort, för precis när jag ska trycka på slutarknappen sticker de, haha. Men den här talgoxen, gulsparven och sädesärlan var snälla och satt kvar. Dock rörde de sig under tiden, men hur mycket kan man begära av en liten fågel egentligen? :)

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Fina bilder, fåglar är väldigt fina motiv när de vill vara med på bild så att säga. :)

Svar: Tack tack! Ja, det var inte lätt när de satt och vred på huvudena eller hoppade runt hela tiden, haha :)
Lisa Karlsson

Kommentera här: