Windkraftanlage


Dåså, nu har jag skapat en ny kategori här på bloggen som heter Resan till Hamburg 2014 eftersom jag tycker att det är smart att ha alla inlägg om resan samlade på ett ställe.
 
Resan började vid 06:00 då vi åkte från skolan och bussade oss ner till Skåne innan vi åkte över Öresundsbron som ni ser lite av på sista bilden. Vi åkte inte hela sträckan i ett svep utan rastade då och då. Tyckte det var häftigt med alla vindkraftverken som stod och snurrade där ute i havet, men jag är om sanningen ska fram lite småskraj för vindkraftverk. Jag vet, det låter jättekonstigt, men jag har lite fobi för dem, haha. De är ju jättebra och sådär, så det är inte det som är problemet, men de är ju så sjukt stora och höga och snurrar så långsamt. De ser nästan lite hotfulla ut tycker jag, haha. Mina kompisar skrattade åt mig när jag satt och hukade mig i bussen när vi åkte förbi vindkraftsverk i Tyskland. Jag får liksom en känsla av att de ska välta på mig, haha.
 
Fler bilder kommer så småningom!
 
Ha en fin kväll, jag ska på konsert där en kompis uppträder!
 
 

Kommentera här: