Musik, musik och ett fotografi

Alvedsjö, 140119

Nu kommer nog bloggandet ligga lite på is igen framöver eftersom jag har mycket saker på gång nu. Det är mycket musik som tar upp mina dagar och jag älskar det. Bandet går framåt och vi har en massa låtar på gång. Jag spelar bas, synth och sjunger, kul! Idag har jag eventuellt fixat en spelning till oss och det andra bandet i klassen, så det känns bra. Vi hoppas på att kunna åka på turné runt omkring Kalmar län och även till Göteborg och upp mot Dalarna där några av mina klasskompisar bor. Ska bli spännande!
 
Jag ska också lägga ner en massa tid på att bli bättre på gitarr och ska studera musikteori både på skoltid och efter. Fick ett par prov av min teorilärare som jag ska få göra och se hur jag klarar det. Praktiskt verkar musik ganska enkelt, men att förstå det teoretiska är riktigt klurigt! Hur många av er vet hur ett F#m-5-ackord ser ut eller hur många b-förtecken tornarten Assdur har? Jag har precis lärt mig hur detta funkar och jag känner mig nästan lite stolt eftersom allt detta var rena hokus pokuset för mig när jag började med teorin.
 
Det går framåt! Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran och fota nästa gång vi repar och har spelning så får ni se hur kul vi har!
 
 

Kommentera här: