Mina tankar just nu


Ojoj, så här ser det ut i mina tankar just nu. Vad ska man göra efter sommaren? Jag har massa tankar, men jag vet ändå inte vad jag ska göra. Ska man våga söka till högskola? Eller ska man söka musiklinjen vid Billströmska folkhögskola utanför Göteborg? Eller kanske musikteater på Öland? Eller också show och musikal i Markaryd? Och kommer jag fortsätta dansa om jag börjar nu?
 
Jag tror att mitt största problem är att jag är lite feg när det gäller sånt här. Det är läskigt att lämna sin trygghetszon och flytta till en relativt okänd plats med en massa nya ansikten. Men för eller senare ska man ju göra det. I vilket fall är jag lite på gång med dansen eftersom jag ska börja dansa jazz om några veckor. Göteborg lockar väldigt mycket, men jag vet inte om jag vill hålla på med ensemblemusik på heltid.
 
I vilket fall som helst kommer nog min framtid innehålla musik på ett eller annat sätt. Det känns tryggt.
 
♪ ♫ ♪
 
 

Kommentarer:

1 lowy:

skriven

Det är bara att söka! Du kan ju alltid tacka nej :) och min bästa vän går på Billströmska just nu, har varit dit och besökt henne. Det är fint där :)

Svar: Jo det är ju så! Tänker mest på att det kostar pengar att ta sig till auditions, hehe... Men kommer säkert ångra mig om jag inte åker dit :) Billströmska låter nice!
Lisa Karlsson

Kommentera här: