Hasselblad

Före
Efter
 
Idag har det minsann varit fullt upp som vanligt haha. Först var det skola till 11 och vid 11:30 satte dagens musikalrepetition igång och där emellan slängde jag i mig lite lunch. 12:30 var det föreställning och ungefär en timme senare var det slut. Så nu är jag lite småtrött.
 
Dagens inlägg får bli före-efter-varianten. Den här bilden är en av de allra första som jag tagit med min kamera, nämligen bild nr 3. Jag är faktiskt ganska nöjd med den med tanke på att jag inte tänkte det minsta när jag använde kameran för första gången, utan bara sprang runt och fotade allt jag såg haha. Dock såg den lite blek ut tyckte jag och fixade till den lite snabbt i Picmonkey. Först justerade jag det vanliga, d.v.s. ljusstyrka, skuggor, highlights och kontrasten. Efter det lade jag på ett par filter, bland annat ett grönt och ett rött för att få till lite snyggare färger. Jag tycker själv att bilden blev mycket bättre, men det finns säkert en massa annat man skulle kunna förbättra med den.
 
Nu ska jag "koppla av" och läsa på inför naturkunskapsprovet imorgon!
 

Kommentera här: