Säg hej till bandet!

Det här är Limpan (gitarr), Jennifer (sång, bas) och Sissi (sång, synth, gitarr, melodica). Den enda som fattas är Jesper (trummor). Och så jag förstås (sång, bas, synth, tamburin).
Och det är vi som är..! Ja, vilka är vi egentligen? Vi har inte kommit på nåt bandnamn ännu, men vi fokuserar på låtskrivandet istället.
 
Ungefär såhär ser det ut när vi skriver låtar. Massa kludd, pilar och katter på ett stort papper. Det må se konstigt ut, men det låter bra! (Låten handlar inte om en katt. Fast det finns lite kattinfluenser i den). Låten till vänster heter Taken By The Sun och den skrev vi idag. Vi är väldigt effektiva vissa dagar!
 
Mattan i replokalen är så där fulsnygg så jag tog en bild på den bara för att ni ska få se hur fulsnygg den är. Vi gillar den, det är så nice att sitta på den och lira lite, haha.
 
Den här basen är min bästa vän (och ovän) just nu. Mitt mål den här terminen är att lära mig spela bas och jag är på god väg. Idag har vi repat med bandet i flera timmar och jag har haft basen i knät i stort sett hela tiden. Det är kul att spela, men det gör ont! Jag har inte så mycket kraft i vänsterhanden märker jag...
 
... och detta kan kanske vara en av anledningarna, haha. Blåmärket har jag fått efter alla slag med en tamburin när vi repat kattlåten, som jag även sjunger, kul! Tummen upp trots ömmande fingrar och blåa armar.
Så här kan det alltså se ut en vanlig dag med bandet. Vi spelar, spelar, spelar, pausar, spelar, spelar och håller på så där nästan hela tiden. Det är riktigt kul! Men vi saknar Jesper som var sjuk idag. Om bara ett par veckor har vi premiärspelning och sen ska vi förhoppningsvis ut på turné. Spännande!
 
(Ursäktar mobilbilderna, ska ta med Gilbert (kameran) nästa gång om jag kommer ihåg).
 
Hej då och rock 'n roll!
 
 

Kommentera här: