Mr. Woodpecker


I flera år har jag försökt få till fina bilder på hackspettar utan att lyckas, men idag fotade jag med min nya kamera för första gången och då gick det hur lätt som helst. Min andra kamera brukar inte vilja samarbeta när det gäller fokus, men min nya är toppenbra på det. Jag har för övrigt bestämt mig för att döpa kameran till Gilbert.
 
Hackspetten var faktiskt ganska samarbetsvillig idag, till skillnad från de flesta andra fåglar. Han satt lugnt och tålmodigt på en gren så jag hann knäppa en massa bilder innan han flög vidare till nästa gren. Då fick jag leta lite efter nya vinklar men det får man ju räkna med. Jag och Gilbert skulle gärna vilja arbeta med Herr Hackspett igen.
 
 

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Vad roligt att du fick sådana fina bilder direkt med den nya kameran. =)

Svar: Ja verkligen! Jag blev jätteglad =) Märker nu att jag verkligen behövde byta upp mig till nåt bättre =)
Lisa Karlsson

Kommentera här: