Rom - Del 4

Här har vi Petersplatsen uppifrån och bakom den breder Rom ut sig. Bilderna är som sagt tagna uppifrån Peterkyrkans kupol. Tänk att där nere på Petersplatsen stod jag och köade för att komma in i kyrkan! Den ser ut att vara nästan en kilometer bort, haha.
Mer av Rom och troligtvis lite av Vatinkanstaten. Det var svårt att se var gränsen gick. När jag stod där uppe blåste det ganska ordentligt och jag är väldigt höjdrädd, så både knäna och händerna skakade som bara den. Men jag kände att jag bara var tvungen att stå kvar och ta så många bilder jag kunde, nu när jag hade chansen! Men till slut fick jag ge mig och gå ner igen eftersom svindeln fick mig att bli halvt panikslagen, haha.
Det här huset antar jag står inne i Vatikanstaten. Här snackar vi lyxvilla!
 
 Nu är jag nere på härlig, fast mark igen och fick syn på ett par vatikanska vakter. Stiliga kläder!
 
Nu har jag ledigt i fyra dagar innan jag börjar jobba, så jag ska se till att fylla på fotoarkivet så ni slipper se en massa bilder från Italien hela tiden, utan lite blandat.
 
 

Kommentera här: