Essens


Här är ytterligare ett av banden jag såg på stadsfesten, Essens heter de. De är också från Kalmar och första gången jag hörde dem var för drygt två år sedan. Fast då gick de under namnet YellowEnd och skrev låtar på engelska. Sedan dess har jag hunnit se dem så många gånger att jag tappat räkningen, haha. De är riktigt bra! Under tiden som gått har jag hunnit lära känna killarna, kul! Men nu har de som sagt bytt namn till Essens och skriver svenska låtar istället. Kul att se dem utvecklas! Även de har såklart en hemsida, så ta en titt och läs mer om dem och lyssna på deras musik!
 
Igår var pappa och jag funktionärer på Iron Man här i Kalmar. För er som inte vet vad Iron Man är så är det ett stort triathlon som lockar folk från i stort sett hela världen. Nästan 2000 var de som tävlade igår och tog sig igenom ca 3,8 km simning, 18 mil cykel och till sist 4 mil löpning. Helt galet att de orkar!  Det var riktigt kul att se!
 
Ha en fortsatt bra dag!
 
 

Kommentera här: