Musik är det bästa som finns


Som vanligt har jag repat för det mesta idag tillsammans med bandet och vi har även haft uppspel för det andra bandet i klassen. Det var roligt även om jag var ganska seg och otaggad. Det andra bandet spelade för oss också och jag var ljudtekniker under tiden tillsammans med Sissi, min bandkollega. Kul och svårt!
 
När Arikkita, det andra bandet, spelade sin låt "Bröder" tappade jag hakan och blev helt tårögd, för det är en av de finaste låtar jag någonsin hört! Texten var så gripande och stämsången lyfte låten ännu mer. Älskade den! Sen spelade de den en gång till och samma sak hände igen, ögonen svämmade över av tårar. Det har aldrig hänt förut. Väldigt häftigt att ha varit med om det haha, och extra roligt att det var mina klasskompisar som lyckades framkalla sådana känslor.
 
Jag är en mjukis. En mjukis som älskar musik.
 
 

Kommentera här: