Framsteg!


Wow, den här dagen har varit fantastisk! Vi har hängt i studion för det mesta och spelat in delar på vår låt "My Salvation". Vi har fått till ett grymt snyggt (GRYMT SNYGGT, var tvungen att poängtera) intro till låten som innehåller läskiga ljud, en bedjande text, dörrar som gnisslar och slås igen och en cymbal som ligger och gnäller samt ett klangspel som lägger lite speldoseliknande toner. Låter säkert jättemysko när jag skriver det, men när låten är klar hoppas jag verkligen att ni lyssnar på den och då kommer ni förstå vad jag menar. Introt blev så bra att vi alla fick kalla kårar och jublade, så jag ser fram emot resten av låten!
 
Vi panorerade texten en hel del vilket blev galet effektfullt och creepy! För er som inte vet vad panorering är så innebär det att man flyttar ljudet mellan högtalarna. Ni vet när man lyssnar på musik i hörlurar kan man i bland uppleva att man hör t.ex. elgitarren i bara höger öra. Då är den panorerad i höger högtalare. Likadant gjorde vi med texten, men vi flyttade den fram och tillbaka, som om personen som läser texten (det vill säga jag) går runt den som lyssnar. Krångligt att förklara, men men. Lyssna på låten när den kommer!
 
Sista bilden är ju lite mysko, men som ni kanske förstår så stod jag och smällde i en dörr och spelade in dörrljud tillsammans med Jesper, kul!
 
Imorgon är det audition, heja heja!
 
 

Kommentera här: