The Importance Of Time


Anledningen till att jag namngav dagens inlägg "The Importance Of Time" är att det slog mig idag hur viktig tiden är när man ska fota. När jag gick hem från bussen gick jag förbi ett fint skogsparti där solen sken genom lövverket och jag bestämde mig direkt för att snabbt ta mig hem och hämta kameran. Strax var jag tillbaka på platsen, men solen hade redan hunnit flytta på sig och det blev ingen bild. Istället cyklade jag en liten runda och tog mig ut till en liten liten udde och knäppte lite bilder. Det var för övrigt första gången jag cyklade på över en månad eftersom jag har haft körtelfeber, och det var jättekul att susa iväg i full fart igen.
 
Ute på udden var det mest vass så jag såg inte mycket mer än så, så jag gjorde en favorit i repris och klättrade upp i ett träd. Den här gången klättrade jag ganska högt, runt 3-4 meter skulle jag tro. Och plötsligt hade jag ett helt nytt och finare motiv. Så det är ett tips, leta efter nya vinklar när ni fotar!
 
 

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Fin bild! Har varit med om många gånger när solen rör sig väldigt snabbt, och då får man vara effektiv för att få en bra bild hehe. Där av "the golden hour" som det heter på fotospråk. =)

Svar: Tack! Ja verkligen, det rörde sig bara om några minuter den här gången :) Även om det är synd att man missar ett fototillfälle är det roligt att ljuset förändras så fort, då blir det en utmaning :)
Lisa Karlsson

Kommentera här: