Världsmästare & countrymusik

Det fick bli mobilbilder i dagens inlägg, därav den dåliga bildkvalitén

Igår fick jag och min klass chansen att hänga med världsmästaren i nyckelharpa, Emilia Amper. Hon kom till Kalmar och spelade med bandet ODE som består av henne själv, Dan Svensson och Olle Linder. De spelar folkmusik, vilket inte brukar vara min musiksmak direkt, men de var fantastiskt duktiga! Det var till och med så att jag fick en liten tår i ögat på ett ställe, eftersom deras musik var som ett konstverk. Helt otroligt. ODE kan ni se på översta bilden (plus elever från min skola). Emilia står i mitten och spelar på sin berömda nyckelharpa. Häftigt att hon turnerar över i stort sett hela världen!
 
Idag fick vi hänga lite med Camaron Ohcs och bandet som hon turnerar med just nu. I grund och botten är hon soloartist, men nu har hon som sagt ett band med sig. Bandmedlemmarna är från Sverige och Danmark och Camaron kommer från Nashville, Tennessee i USA och har jobbat med bland annat Miley Cyrus vilket jag tycker var väldigt häftigt även om jag inte är så mycket för just Miley Cyrus. Camaron Ohcs och hennes band spelade härlig countrymusik som verkligen fick en att smittas av glädjen de utstrålade och precis som med ODE fick jag uppleva en musikstil som jag trodde att jag inte tyckte så mycket om, men Camaron och bandet var verkligen jätteduktiga! Riktigt roligt att vi fick chansen att se dem! Ni ser dem på nedersta bilden, Camaron är i mitten av bilden.
Nu är jag mer motiverad än någonsin att ta mig ut i musikvärlden och göra allt jag kan för att lyckas. Kämpa, kämpa, kämpa!
 
 

Kommentera här: