HDR-effekt


I min nya kamera finns mängder av olika filter och fotoeffekter man kan använda när man fotar och jag tänkte att jag skulle visa er vilka de är. Jag gjorde ett sånt här inlägg för min Nikon för ett tag sen, men min Sony har mycket mer att erbjuda. Ni hittar inlägget om Nikoneffekterna här! 
 
I dagens inlägg tänkte jag visa kamerans olika hdr-lägen. Det finns ett svart-vitt läge också som är ungefär lika skarpt som första bilden. Jag tycker det är roligt att det finns en hdr-funktion i kameran, men jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer använda den. Det återstår att se. Men man kan välja mellan low, medium och high effect och personligen tycker jag för tillfället bäst om low effect, det vill säga den svagaste, eftersom jag tycker de andra ser lite för extrema ut. Men de lär säkert komma till användning vid nåt tillfälle ändå.
 
Jag vet inte riktigt i vilken kategori jag ska lägga inlägg som detta. Det förra lade jag i redigeringskategorin, men det tycker jag inte stämmer riktigt. Så nu har jag gjort en ny kategori som heter Min kamerautrustning där ni kommer hitta inlägg som har med mina kamerors funktioner att göra.
 
 

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Åh coolt, det här gillar vi! :)

Svar: Ajemen! Du får ta dig en titt på det nån gång :)
Lisa Karlsson

2 Simon G:

skriven

Ja den hade varit intressant att få se "in action". :)

Svar: Det löser vi! :)
Lisa Karlsson

Kommentera här: