Resan Till Idre - Del 2

Såhär såg det ut när vi var framme vid platsen vi skulle slå upp våra tält på. Alla stack ner sina skidor och stavar i snön för att de inte skulle försvinna, så det blev nästan en liten skidskog haha :) Skidturen gick bra, men jag stötte på lite problem, hehe. Jag visste nämligen inte hur man svänger eller stannar med längdskidor. Och självklart börjar turen med att vi ska åka ner för en backe. Men till slut, efter att ha stått och trampat runt i toppen av backen i kanske 10 minuter lärde jag mig att ploga. Det var ju inte så svårt! Kul var det också, men jag var ganska rädd, haha, eftersom jag var säker på att jag skulle köra rakt in i ett träd. Men jag klarade mig :) När vi nästan var framme stötte vi på en 3 km lång uppförsbacke i skogen vi skulle tampas med, så då åkte skidorna av och jag gick istället. Snacka om att man var trött när man kom fram!
Här har Eskiltuna-gänget fått upp sitt tält. Båda grupperna (Kalmar och Eskilstuna) grävde ut en grop att ha tältet i för att snövallarna skulle skydda mot blåsten. Mycket praktiskt för snövallarna fungerade även som köksbänk och soffa! :)
De här fjälltopparna såg vi från tältplatsen. Vad jag inte visste var att vi senare skulle gå upp och sätta oss på toppen, men det gjorde vi!
 
Fler bilder kommer!

Kommentera här: