Resan Till Idre - Del 1

Jag är tillbaka! Efter några kalla, händelserika och spännande dagar i fjällen var det ganska skönt att komma hem igen. Men vad mycket man har fått vara med om! Jag har aldrig sovit i tält på vintern, aldrig sett fjällen, aldrig sett renar, aldrig bestigit ett berg (litet, men ett berg (typ)), men allt detta fick jag göra! Jag åkte med natur- och friluftslivgruppen från min skola om jag har glömt att berätta det.
Vi åkte i söndags (den 17:e) och satt på en buss i cirka 11 timmar innan vi kom upp till Idre. Lite sov man på bussen som tur var, och jag råkade vakna just när vi stod bredvid en dunge med en massa smala träd som morgonsolen lyste igenom. Direkt ville jag kasta mig ut ur bussen och fotografera, men vi hade ju inte tid med det, haha :) När vi nästan var framme i Idre fick vi se tre renar i vägkanten, kul! Väl framme åkte vi till skidcentret och hämtade ut längdskidor innan vi åkte till hotellet. Där träffade vi ett härligt gäng från JB-gymnasiet i Eskilstuna som läser samma kurs som oss. Kul att träffa folk från samma skola, men en annan stad. Skolorna hade planerat att vi skulle genomföra Idre-resan tillsammans, och sagt och gjort. Vi hade jättekul! :)
Dagen efter påbörjades själva skidresan ut på fjället. Dock hann vi inte långt (vi hann inte ens få på oss skidorna) innan vi stötte på problem. Det visade sig att jag hade fått fel typ av skidstav och någons skida gick sönder, så jag fick åka skoter tillsammans med en kille ur personalen och hämta ny utrustning. Galet roligt! Han berättade att han körde i cirka 50-60 km/h och vi åkte ner för en slalombacke, vilken känsla! Superkul! Sedan satte resan ut på fjället igång. Men det får ni läsa om i morgon :)
 
Det blir kanske ganska långa inlägg om resan, men det finns så mycket att berätta. Hoppas att ni har tålamod! Fler bilder kommer såklart!
 

Kommentera här: