Från dag till kväll

Före
Efter
 
Just nu sitter jag i skolan och har engelskalektion och jobbar lite på mitt tal om fotografering. Förmiddagen spenderade jag halvsovande på samhällslektionen, haha :) 
 
Den här bilden tog jag vid samma tillfälle som bilden i förra inlägget. Jag har tagit rätt mycket närbilder på månen den senaste tiden och bestämde mig för att ta med ännu mer av himlen den här gången. Jag har beskurit bilden lite grann eftersom det faktiskt blev lite för mycket himmel annars :) Jag tyckte att himlen var för ljus (bilden är tagen på eftermiddagen) så jag drog ner ljusttyrkan, höjde kontrasten och skuggan en hel del och justerade highlights en aning för att månen skulle lysa lite starkare. Jag blev rätt nöjd med resultatet, gillar färgen på himlen. Dock hade jag önskat att det hade kommit med lite stjärnor på bilden, men de syns ju inte på eftermiddagen :P
 

Kommentarer:

1 emma:

skriven

Vad fint!:)

Svar: Roligt att höra, tack så mycket! :)
Lisa Karlsson

Kommentera här: