Bubbles

Original
Blogginspirationen ligger inte på topp just nu, så det blev till att redigera en bild idag. När jag gick runt nere vid båtbryggorna hemma hos mig för en dryg månad sedan fick jag syn på att det var fullt med bubblor i isen och jag tog ett kort. Sedan tänkte jag inte mer på det förrän idag när jag satt och funderade på vad dagens blogginlägg skulle handla om.
Som vanligt letade jag igenom mina bilder efter något intressant att visa och valde den här bilden. Men originalet ser väldigt tråkigt ut, så jag justerade ljusstyrkan, highlightsen, skuggorna och kontrasterna (det vanliga alltså) för att snygga till bilden. Sedan öppnade jag den i PhotoShop för att piffa till den lite extra genom att retuschera bort små prickar och smuts. Resultatet ser nästan ut att vara taget under vatten, under isen istället för ovanför :)
 
 

Kommentarer:

1 Simon G:

skriven

Snyggt! Coolt med bubblor! =)

Svar: Tack så mycket! :) Ja, bubblor är riktigt skoj :)
Lisa Karlsson

2 Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix:

skriven

Snygga bilder:D

Svar: Tack så mycket! :)
Lisa Karlsson

Kommentera här: