Sankta Lucia


I söndags, alltså andra advent, åkte jag till domkyrkan här i Kalmar och medverkade under årets luciakröning av Kalmars lucia 2013. Årets lucia är min kompis Lovisa som tillsammans med sitt följe kommer göra ca 50 luciatåg på en dryg vecka. Jag var själv med i stadens luciatåg förra året vilket var väldigt stressigt och påfrestande, men självklart väldigt roligt. Vi fick åka till Polen och lussa på skolor, i kloster, på julmarknader och även hos borgmästaren i Gdansk och dessutom hade vi ca 40 luciatåg på hemmaplan. I år fick jag som före detta tärna hänga på bandet och kröna en av de nya tärnorna. Det var en väldigt fin ceremoni och jag hoppas att tjejerna har det riktigt kul!
 
Igår hade jag och min klass, samt musikteaterklassen från Öland folkhögskola vår sista föreställning. Vi har uppträtt sedan i måndags inför sammanlagt ca 700 pers så nu är det skönt att kunna slappna av. Det har varit fantastiskt roligt och jag ser mycket fram emot att se vad nästa termin har att bjuda på. Jag har lovat mig själv att bli bättre på gitarr och börja spela bas i alla fall!
 
God helg!
 
 

Kommentera här: