Nystädat!


Det värsta med julen måste väl ändå vara julstädningen. Men nu är den avklarad! Jag har städat nästan hela dagen och nu är allt skinande rent och snyggt. Badrummet var roligast att städa, även om det tog flera timmar, varav en timme gick åt till att använda en tandborste och borsta fogarna mellan kakelplattorna. Har man musik blir ju allt lite roligare.
 
Och på tal om musik, äntligen har jag rensat bort alla papper och böcker som legat på mitt piano i en halv evighet. För att göra det hela lite stiligare satte jag upp mina mest avancerade noter, som jag inte kan spela, men som är fina att titta på. Jag har i och för sig spelat piano i ca 8 år, men jag kompar mest och spelar inte så mycket klassiskt. Ovanför noterna sitter ett Håkan Hellström-kollage som följde med en av hans skivor.
 
Nu ska jag ut på promenad med min fina kompis Lenny!
 
 

Kommentera här: